Joachim Bartolls Online Coaching Sverige

/Joachim Bartolls Online Coaching Sverige
Joachim Bartolls Online Coaching Sverige 2017-07-24T07:02:55+00:00

Personlig Online Coaching

By Joachim Bartoll

Uppdaterad: Juli 22, 2017

Joachims Online Coaching Sverige är öppet för alla som vill gå ned i vikt/tappa kroppsfett, bygga muskelmassa, och/eller förbättra sin hälsa oavsett bakgrund och träningserfarenhet. Du kan även ansöka om du önskar tävla inom kroppskultur som exempelvis Bodybuilding och Body Fitness, eller om du behöver hjälp med kost och återhämtning för en specifik sport eller idrott. Denna tjänst är exklusiv och innebär att du får personlig hjälp av Joachim som kontinuerligt skräddarsyr och anpassar din kost och träning. En enklare och billigare online coachingtjänst hittar du via denna länk. Välj det som passar dig bäst.

Joachims Personliga Online Coaching – Hur fungerar det?

Online Coaching Weight Training and Diet

Om din ansökan blir godtagen får du ett utförligt frågeformulär på 9 A4-sidor via e-post som du fyller i efter bästa förmåga. Frågorna ger mig information om din bakgrund, din rådande livssituation och dina framtida mål. Det ger mig även en liten insyn i din nuvarande kost och träning.
När du sedan fått dina program och instruktioner håller vi tät kontakt via e-post. Programmen skräddarsys efter din livsstil och de önskemål som kan uppfyllas inom ramarna av ditt uppsatta slutmål.
Kostprogrammen innehåller flertalet exempel på hur du bäst lägger upp måltider och träning under varje dag i veckan (utifrån hur din vanliga vecka ser ut). Du får även ett rikligt utbud av måltider/recept att välja mellan för bästa möjliga variation. I kostprogrammet finner du även listor på de bästa grönsakerna, på kryddor och sötningsmedel, samt föreslagen träningsnutrition, dag- och veckoplanering, tips kring sömn och mycket mer.
Även om mina program anpassas efter din vardag och är väldigt lätta att följa bör du vara medveten om att det aldrig är helt enkelt att nå sina mål. Du bör vara medveten och inställd på att behöva göra några uppoffringar. Beroende på dina mål kommer du att behöva träna på gym en timme minst fyra gånger i veckan. Om du förbereder dig inför en tävling bör du vara inställd på att få offra än mer av din tid. Jag försöker alltid att minimera mängden onödig träning. I vissa fall är det dock nödvändigt med en mindre mängd kardiovaskulär träning, åtminstone i början.

När du köper mina tjänster binder du dig till ett minimum av 8 veckor. De första fyra veckorna betalas alltid i förskott, samtidigt som du fyller i frågeformuläret. Detta garanterar (för mig) att du verkligen vill ha hjälp och förändra ditt liv. Samtidigt är det en garanti för att jag inte påbörjar planering och programdesign i onödan.
Så snart jag fått din betalning och all information jag behöver får du dina program och instruktioner inom 3-5 arbetsdagar.

Träningsprogram

Träningsprogrammen är vanligtvis utformade över fyra veckor, vilket betyder att du får nya träningsprogram inom detta intervall. Samtliga träningspass under denna period är med i dokumentet och kan skrivas ut var för sig (och med tydlig progressionsmodell). Beroende på dina mål utför du mätningar samt tar nya bilder med två till tre veckors mellanrum. Kost och eventuell kardiovaskulär träning justeras utifrån hur du upplever programmet samt från de resultat du uppvisar vid dessa tillfällen. Detta betyder att kostprogrammet kan ändras med två till tre veckors mellanrum. Ändringarna är alltid enkla och mycket tydligt beskrivna – samtidigt som du får ett helt nytt program att skriva ut eller ha med dig i din smartphone.

Alla träningsprogram innehåller:

  • Introduktion och förklaring till målbild med programmet och träningspassens struktur och uppdelning.
  • Progressionsanvisningar.
  • Detaljerade program för varje träningspass med beskrivningar av varje steg i programmet.
  • Länkar till övningar som kan ses som lite mer ovanliga eller obekanta.

Kostprogram

Kostprogrammen är normalt på 14 till 16 A4-sidor och börjar med en introduktionstext som ger dig en kort och enkel bakgrund om hur just ditt program är utformat och planerat, samt varför det ser ut som det gör. Detta följs upp av exempel på veckoplanering och dagsplanering av träningsdagar, vilodagar och helger. Därefter går vi igenom träningsnutrition, eventuella kosttillskott (och varför de kan passa just dig), vilka grönsaker och kryddor/örter du främst bör välja (samt tillagning av dem) och slutligen får du ett tiotal måltidsexempel som du kan välja mellan på daglig basis för att få en mer varierad kost. Observera att måltiderna kan skilja sig från varandra beroende på när under dagen de ska intas. Det ingår även några sidor med hälsotips kring sömn, matlagning/förvaring, och så vidare.

Alla kostprogram innehåller:

  • Introduktion med förklaring till upplägget utifrån din bakgrund och nuvarande förutsättningar.
  • Exempel på både veckoupplägg och dagsplanering för både jobb, träning, vilodagar och helger.
  • Skräddarsydd träningsnutrition.
  • Tips om matförvaring, sömn, kryddor, örter och andra smaksättare.
  • Lista på bästa grönsakerna och vad som bör undvikas när du vill blanda eget.
  • Skräddarsydda måltider/recept att välja bland så du kan göra storkok och planera din egen meny.

Hälsocoaching

Hälsocoaching handlar om att optimera din hälsa, energi, vardaglig prestation och fokus utifrån din livssituation och livsstil. Hälsopaketet inkluderar ett skräddarsytt kostprogram och råd om motion, förbättrad sömn, minskad inflammation, etcetera.

Priser för coaching

  • Hälsopaket med skräddarsytt kostprogram för dina hälsomål och livssituation, råd om sömn, motion, etcetera kostar 2499 SEK första månaden och 1998 SEK per månad därefter. Rabatt på 5 % ges om du binder dig på 3 till 4 månader och på 7 % om du binder dig längre än 4 månader.
  • Träningspaket med skräddarsytt träningsprogram samt råd om träningsnutrition kostar 1299 SEK första månaden och 998 SEK per månad därefter. Rabatt på 5 % ges om du binder dig på 3 till 4 månader och på 7 % om du binder dig längre än 4 månader.
  • Kostpaket med skräddarsytt kostprogram för fettnedgång eller muskelökning samt råd om träningsnutrition utifrån din egen träning kostar 2299 SEK för första månaden och 1899 SEK per månad därefter. Rabatt på 5 % ges om du binder dig på 3 till 4 månader och på 7 % om du binder dig längre än 4 månader.
  • Komplett skräddarsytt kost- och träningspaket för fettnedgång eller muskelökning kostar 3298 SEK för första månaden och sedan 2799 SEK per månad därefter. Rabatt på 5 % ges om du binder dig på 3 till 4 månader och på 7 % om du binder dig längre än 4 månader.

OBS: som klient hos Joachim har du 10 % rabatt på alla kosttillskott och kläder hos MM Sports, 10 % på de populäraste kosttillskotten och kläderna hos Gymgrossisten, samt att du får fri tillgång till mitt månatliga nyhetsbrev Classic Muscle Newsletter.

Ansök direkt genom att fylla i formuläret nedan. Jag återkommer till dig inom 1 till 2 arbetsdagar.
OBS! Har du inte fått svar inom 2 arbetsdagar, vänligen kontrollera din mapp för spam/skräppost då vissa tjänster är extra känsliga för e-post med flera bifogade filer (jag skickar ansökan och hälsoformulär som både PDF- och Word-dokument). Lägg gärna till "kontakt@classicmuscle.se" som kontakt i din e-postklient.

Ditt namn

Din e-post

Kön
ManKvinnaAnnat

Din bostadsort

Din ålder
Din längd
Din vikt
Uppskattad mängd kroppsfett

Behöver du hjälp med hälsan, kost, träning, båda eller något specifikt?

Vänligen beskriv ditt specifika kortsiktiga mål (inom de närmsta 12 till 16 veckorna)

Har du någon form av födoämnesallergi, skada, handikapp eller någon annan form av hälsoproblem?

Har du några kostrelaterade restriktioner?

Tränar du regelbundet med vikter?
JaNej

Hur länge har du tränat med vikter?
mindre än 1 år1 till 3 årMer än 3 år

Hur skulle du betygsätta din nuvarande hälsa och träningsförmåga?
LågHyggligGenomsnittligBraMycket bra

Är du villig att ge allt du har och kan under detta coachingprograms hela längd?
JaNej

Varför ska jag välja just dig?

Har du sökt till något av mina online-coachingprogram tidigare?
JaNej

Prenumererar du på Classic Muscle Newsletter?
JaNej